Op de tweede verjaardag van Mind Mystery breidt het themapark per 1 november haar directieteam uit met Teun Dielesen, Algemeen Directeur, en Ankie Maessen, Operationeel Directeur. Samen met Commercieel Directeur Petra Dinghs-Siebers zullen zij het park klaar gaan stomen voor een nieuwe fase, waarbij verwondering en verbazing centraal zullen blijven staan. Na een succesvolle start en explosieve groei is er behoefte aan uitbreiding. Er liggen vele innovatieve kansen rondom het thema optisch bedrog.
Autoriteit op het gebied van optische illusies
‘Onze ambitie is om het toonaangevende centrum te worden op het gebied van optische illusies. De raakvlakken met educatieve thema’s zoals wiskunde, natuurkunde, neurologie en scheikunde zijn grote kansen om deze droom te verwezenlijken.’, aldus Petra Dinghs-Siebers, Commercieel Directeur bij Mind Mystery.
Deze ‘next step’ vraagt om ander leiderschap en daarom heeft Mind Mystery Teun Dielesen en Ankie Maessen aangetrokken om als respectievelijk Algemeen Directeur en Operationeel Directeur samen met Dinghs-Siebers het park naar deze volgende fase te begeleiden.
Dielesen heeft op jonge leeftijd veel ervaring opgedaan bij Attractiepark Toverland. Als jongste pretparkdirecteur ooit in de Benelux heeft hij hier in de functie van Operationeel Directeur een belangrijke rol gespeeld in de recente uitbreidingen en de verdere groei van de gasttevredenheid van het park. Dielesen: “Mind Mystery is een uniek concept, met een ongekend scala aan toekomstmogelijkheden. Het is een eer om mee te mogen werken aan de verdere groei en uitbreidingen van het park”. Dielesen kenmerkt zich als een gedreven en ondernemend directeur, waarbij gasten en operationele excellentie hoog in het vaandel staan.
Ook Maessen heeft jarenlang bij Attractiepark Toverland gewerkt, waarvan de laatste jaren als ‘Hoofd Operations’ en later ‘Hoofd Mens & Organisatie’. Haar kracht en passie zitten in het vertalen van een bedrijfsvisie naar operationele uitvoering. Maessen: “Ik krijg energie van mensen inspireren en in hun kracht zetten. Ik kijk er dan ook naar uit om samen met het team onze gasten volledig onder te dompelen in de beleving van Mind Mystery. Immers, niets is wat het lijkt”.
Uitbreidingsplannen
Met 65.000 bezoekers in het eerste jaar en de ambitie om naar 100.000 bezoekers te groeien, liggen er momenteel concrete plannen voor de bouw van een nieuwe binnen- en buitenruimte die zal worden ingericht met een zeer breed assortiment aan zintuigprikkelende activiteiten in combinatie met ruimtes voor lezingen en workshops. Mind Mystery wil hiermee voldoen aan de vraag vanuit scholen en universiteiten om de wetenschappelijke kant van illusies te belichten. “De combinatie die wij bieden tussen vermaak en educatie is uniek. Dat zien we ook terug in de recensies van onze bezoekers. Echter is er, zeker in deze corona-tijden, ook een duidelijke behoefte aan verdieping. De consument kiest voor kwaliteit en een uitje moet aan vele voorwaarden voldoen. Met deze twee ervaren professionals heb ik er alle vertrouwen in dat wij de bezoeker nog meer verwondering en verbazing kunnen gaan bieden”, aldus Dinghs-Siebers.
Peter zegt
Stel je voor dat die 3 stagiaires geen begeleiding krijgen van minstens een directeur, dan loopt echt alles in het honderd…